همه چیز درباره خواص گوجه سبز | میوه ترش و خوشمزه بهاری چند صبحانه فوق العاده برای کودکان| راهنمای کامل صبحانه برای کودکان ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در راه‌های خراسان رضوی جذب ۱۱ هزار معلم جدید در خراسان رضوی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ تسویه حساب معوقات حقوق بازنشستگان شروع شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) | زمان اجرای همسان‌سازی با احکام جدید اعلام شد خبر جدید درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ | بازنشستگان منتظر خبر‌های خوش همسان‌سازی حقوق باشند (۸ خرداد ۱۴۰۳) کافه سگ‌ها در تهران پلمب شد + فیلم توقف پنج‌ساعته پرواز‌های بین‌المللی مهرآباد در روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ سؤالات امتحان علوم پایه نهم دانش‌آموزان را شوکه کرد اطلاعیه مهم تأمین‌اجتماعی: بیمه‌شدگان اطلاعات حساب خود را به‌روز کنند + لینک سایت پرداخت معوقات حقوق فروردین بازنشستگان کشوری در برخی استان‌ها آغاز شد + جزئیات (۸ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام بیش از ۲۷ هزار جامانده نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی زودتر اجرایی شود رکورد اهدای عضو در مشهد شکسته شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی ( ٨خرداد ١۴٠٣) | افزایش باد و بارش‌های رگباری در ساعات بعدازظهر رشد ۱۴۰ درصدی تعداد روز‌های دارای هوای پاک در مشهد اعمال‌قانون ۱۷۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۸ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار کوثر، میدان آزادی و پل ابوطالب در مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۳) ۴۰ نکته کاربردی برای صرف غذا در محل کار | آداب یک ناهار کاری الزام حضور بانوان باردار دیابتی برای تایید دارو حذف شد
سرخط خبرها

با وجود توزیع ۱۸۰ هزار قوطی، مشهد باز هم ۳۰ درصد کمبود شیرخشک دارد

  • کد خبر: ۱۸۵۹۸۵
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
با وجود توزیع ۱۸۰ هزار قوطی، مشهد باز هم ۳۰ درصد کمبود شیرخشک دارد
بنابر اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی، با وجود توزیع ۱۸۰‌هزار قوطی، شیرخشک همچنان کمیاب است.

بیتا سخاوت | شهرآرانیوز؛ بازار نابسامان شیرخشک در مشهد بنای بسامان شدن ندارد. اوایل شهریور‌ماه بود که سیدعلی جعفری‌نژاد، رئیس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی، از رفع مشکل کمبود شیرخشک در مشهد تا پایان شهریور‌ماه خبر داده بود. سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در نشستی خبری از توزیع شیرخشک در مشهد گفته و پیش‌بینی کرده بود با این اقدام آرامش به بازار این محصول برگردد. علی روح‌بخش که در همان نشست پرسش خبرنگاران را درباره میزان نیاز مشهد به شیرخشک و دارو، بی‌پاسخ گذاشته بود، حالا در گفتگو با خبرنگار شهرآرا از کمبود ۳۰‌درصدی شیرخشک در داروخانه‌های مشهد خبر داده است.

او با بیان اینکه درشهریور‌ماه بالغ بر ۱۸۰‌هزار قوطی شیرخشک رگولار ۱، ۲ و ۳ را در مشهد توزیع کردیم، اظهار کرد: این میزان نسبت به نیاز مردم ۳۰‌درصد پایین‌تر است.

روح‌بخش بر استمرار کمبود شیرخشک در مشهد مهر تأیید زد و در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره زمان برطرف شدن این کمبود، این‌طور گفت: کمبود شیرخشک را تأیید می‌کنیم، اما نمی‌توانیم به‌طور قاطع بگوییم تا کی این معضل برطرف خواهد شد، زیرا این مشکل باید از سوی سازمان غذا و دارو حل شود.

عذرخواهی از مردم

«به عنوان نماینده سازمان غذا و دارو، بابت مشکل به‌وجود آمده در تأمین شیر‌خشک از مردم عذرخواهی می‌کنم.» سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با بیان این مطلب، سخنانش را این‌طور ادامه داد: ما همه تلاشمان را برای تأمین شیرخشک انجام می‌دهیم تا به اندازه و عادلانه توزیع شود.

او با اشاره به آگاهی سازمان غذا و دارو از کمبود شیرخشک در مشهد تصریح کرد: توزیع شیرخشک دست ما نیست. سازمان غذا و دارو سهمیه‌های هر استان را اعلام می‌کند و بر اساس آن، شرکت‌های پخش آن را میان داروخانه‌ها توزیع می‌کنند.

روح‌بخش دلیل کمبود شیرخشک در مشهد و کشور را نیز به کاهش تولید و تخصیص نیافتن ارز مرتبط دانست.

وعده‌های ملی

اواخر مرداد‌ماه امسال بود که حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و داروی کشور، درباره آشفته‌بازار شیرخشک گفته بود که «بخشی از کمبود شیر خشک در کشور به‌دلیل مشکل انتقال ارز بود که با بانک مرکزی در‌این‌خصوص صحبت‌هایی انجام شده و بانک مرکزی قول همکاری داده است که تا هفته آینده این مشکل را حل کند.» تابستان تمام شد و پاییز از راه رسید، اما هنوز خبری از سر‌و‌سامان گرفتن بازار شیرخشک نیست و مادران چاره‌ای ندارند جز اینکه چشم‌به‌راه «هفته آینده»‌ای باشند که رئیس سازمان غذا و دارو وعده داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->